10 Kasım 2010 Çarşamba

Yamyamlık Kolonyal Bir Efsane Değil! (Çıkartma)

16 yorum:

  1. Ben ortodoksum, her gün de döner yerim. Kurbanın niye cinayet katliam olduğunu bana anlatamıyorsa kimseye anlatamaz bu kardeşimiz. Kendisi de %90 vegan değil. İşte maksat dedesine zıt düşmek. Kendini yaratmak. Neyse.

    YanıtlaSil
  2. Ic mihrak zekasina yakismadi hic..

    -balik avlamak cinayettir

    -yumurta ve bal yemek hirsizliktir

    -sogan sarimsagin cani yok mu?

    bla bla, uzar gider boyle ve siz ne yiyorsunuz allasen diye de sorarlar adama:)

    YanıtlaSil
  3. İnsanlara merhaba der gibi katliamcı denmesini kınıyorum. Ben hevesle kavurma bekliyorum komşumdan, katliamcı değilim. Kurbanda hayvan kesmek de yılın her günü yapılan bir eylemdir. Babanın dedenin dinine çok kızdıysan başka mantıksız başlıklar var, onları araştır.

    Bir ortodoks olarak başkasının dini anlamda hayvan kesmesine katliam denmesini kınıyorum.
    Eminim bu post kaldırılmayacak. İfade özgürlüğü böyle algılanıyor, inci sözlük kafasında.

    Liseli detected burada.

    YanıtlaSil
  4. "hevesle" kavurma bekleyen de yavşaktır yalnız...

    YanıtlaSil
  5. Bence sen eziksin. Çok miktarda:)

    YanıtlaSil
  6. Hakaret etmek için sonuçlarına katlanmak gerek, ben yavşak dediğim insanlardan kimliğimi gizlemiyorum, Serdar Ortaç'a yavşak dedim isterse dava açar. İç mihrak'ta IP gizleyen, account'unu gizleyen ergen insanların yorum yapamamasını talep ediyorum. Yavşak diyen arkadaşın kim olduğunu adsız olması yüzünden bulamıyorum, bu adil değil.

    Hoş, cevabım yayınlanmadı bile, neyse ben insan olarak insani taleplerde bulunayım.

    YanıtlaSil
  7. "gasilhane" gibi "iki ayaklı sığır"lar nefes almaya devam ederken diğerlerinin katlediliyor olması hiçte adil değil !

    KURBAN KATLİAMDIR !

    "gasilhane" için ekstra NOT : 11 Kasım 2010 05:24'daki adsızla bi ilgim olmadığını da belirteyim peşinen ...
    bu mevzu da içine dert olur filan neme lazım ...

    YanıtlaSil
  8. NE diyorsunuz ya siz???

    YanıtlaSil
  9. sizi gidi bayram hayvanseverleri protein eksikliğinden kaynaklanıyor sanırım bu çalışma çünkü çalışmayı yapan veya beğenenler vejeteryan değillerse tutarsızlık sergiliyorlar

    YanıtlaSil
  10. gasilhane, istatistik bilimiyle uğraşıyorsunuz sanırım! %90 demek!! ayrıca bunun bir cinayet olduğunu neden önce size anlatmak gerekiyor acaba...

    yüksek ökçe, soğan sarmısağı kestiğimizde dakikalarca can çekiştiğini bilseydim! acı çektiğini, yavruları olduğunu, duyguları olduğunu, kalbinin attığını, nefes aldığını bilseydim, taş yerdim!!! biraz empati biraz merhamet ve yaşam hakkına saygı lütfen...

    YanıtlaSil
  11. mesele yenmek üzere hayvan kesilmesi degil, mesele "ibadet" adına hayvan kesilmesidir.
    asıl hayvanlık olan budur.

    YanıtlaSil
  12. soyutluk sayesinde uzun düşünceleri kısaltarak bazı gerçeklerden bahsetmek en doğrusu. 'doğa' -ki bu insandan farklı olan herşey için kullanılan ve kültürün yapısını ortaya koyan bir laftır- o hayvanı senin bazı geleneklerini, düşüncelerini, hislerini devam ettirmen için meydana getirmiyor. o hayvanı yiyebilirsin, dişlerinle ve parçalayarak, bunda sorun yok. yemek yemek anlam ihtiva etmez, sadece yapılır ve o an ne yaptığını sorduğunda başka kelimelerle ifade edemezsin ama kurban verme anlam ile ilgilidir. kurban, bir anlamı kalıcı kılmak için zamanın gidişatında geri dönülemez, akılda kalıcı bir durum yaratma, bundan sonra hayatın istendiği şekilde devam etmesi için somutlukları kullanarak meydan okumaktır. yemek yemek ile bir anlam adına eti, kanı, çığlığı, korkuyu kendi amaçların için kullanmak farklıdır, katliam olan, ekonomi denen acizliğin içine sıkışmış kendini çok beğenmiş insanların buna karşı birşey yapabilecek birşeyi olmamasından dolayı bu suçluluk adına eline geçen ilk şeyin kanını akıtması, parçalara ayırması ve bunu dağıtarak kafada haksızlık, fakirlik gibi soru işaretlerine dair birikebilecek herşeyi def etmesidir. soru işaretlerinin, kanın akışının, hayvanların bağrıntılarının ve en önemlisi etin insanın isteklerine uygun, onun ağzı için ağzı adına bir şekle girmesinin yani parçalara ayrılmasının(doğaya boyun eğdirmek) göstergeleri sayesinde dağıtılması def edilmesi. burda kesilen et, acizliğe karşı bir karşı çıkışın emeğidir ve zevkle yapılır. fakirler mi? bir insan fakirlikten, ona ondan başka kimsenin yardım edemeyeceğini zaman kurtulur. bu bir rahatlama ve sorgulamama hali, üst bir güç tarafından önerilmiş ve uygulanıyor olması zaten sorgulamama niyeti ile doluyken, birde eylem sorgulamayı ve düşünceyi dondurur. aslında soru işaretlerini korumak gerekir ki, çözüme ulaşılabilsin. olsun, gerek yok, et, kan ve kurban bize ölünceye kadar yardım edebilir. vahşet denilmesi gereken şey işte bu acizlik, bu acizlikten dolayı doğayı yaşamını aldığın şeyi kendi oyununa alet etmek, kendi rahatlaman ve sanrılarını korumak için can almak, hayvanlara boyun eğdirmek, bunun için et kan gösterisini diğer insanlara sunmak. kesinlikle et yenmesine kaşrı değilim, ama et bir anlam oluşturucu veya anlam dağıtıcı haline gelemez, gelmemeli. karşı çıkılmalıdır.

    YanıtlaSil
  13. yemek için canlı öldürmek neden bu kadar kötü olsun? bütün hayvanlar yapıyor!

    YanıtlaSil
  14. yemek icin canli oldurmek ile din ugruna oldurmek arasindaki farki anlayamayacak kapasitede insanlarla ayni ortamda bulunmak yeterince kotu

    YanıtlaSil
  15. Fakirlere yardım eden insanlara saldırmayın bari bar filozofları.

    YanıtlaSil
  16. fakirlere yardım eden?bayram(!) dışında fabrikasında sigortasız işçi çalıştıranlar hayvan kestirip alnına kan sürünce kuzey amerika yerlilerinin paganlığı gibi,cami yaptırınca fakirlere yardım mı etmiş oluyor?

    YanıtlaSil